Alapok:

A Hungarian Professional Series cupára nevező csapatok, a jelentkezésükkel elfogadják az alább leírt szabályokat, melyeket kötelesek betartani. A szabályok nem tudása nem mentesít a következmények alól. A változtatás jogát fenntartjuk. A szabályzatban nem jelölt esetekben az adminok döntenek.

1.0 Általános:

· Játék: Counter-Strike Source

· Típus: 5 az 5 ellen

· Köridő: 2 perc (mp_roundtime 2)

· C4 robbanási ideje: 35mp

· Egy meccs egy adott pályán 2 x 15 körből áll.

· Az nyer, aki eléri a 16 nyert kört.

· Döntetlen esetén 2 x 3 kör hosszabbítás következik, amíg döntés nem születik)

· A mérkőzések az adminok által kijelölt szervereken fognak zajlani.

· 12 csapat

· 3*4-as csoportok, mindenki játszik mindenkivel

1.2 Pályák:

· de_cpl_mill

· de_cbble

· de_dust2

· de_inferno

· de_train

1.3 Bármilyen program és/vagy segédeszköz használata, amely a játékost jogosulatlan előnyhöz juttathatja tilos.

2.0 Nevezés:

2.1 A nevezés ingyenes..

2.2 Egy csapatba legalább 5 fő szükséges.( Nevezett tagok száma maximalizálva nincs)

2.4 A nevezést e-mail-ben kell elküldeni az oldalon megjelölt címre.

2.4 A nevezésnek tartalmaznia kell:
A klán játékban használatos nevét.
A játékosok neveit, melyeket kötelesek használni a liga meccsein.
A játékosok steam id azonosítóit, melyeket a nevekhez párosítva kell elküldeni.
A csapat elérhetőségeit. ( IRC )

2.5 Az elfogadott nevezéseket a honlapon tűntetjük fel.

2.6 A nevezett csapatok kapcsolattartóinak (vezér ) kötelező az általunk megjelölt irc csatornán fenn lenni a verseny időtartama alatt.

3.0 Lebonyolítás:

3.1 A verseny csoportokban fognak lezajlani.

3.2 A mérkőzések két este fognak zajlani 18:00-11:30-ig bezárólag.

3.3 A meccs időpontokat mi szabjuk meg, melyeket a honlapon fogjuk feltűntetni.

3.4 A meccs előtt 10 perccel az admin megadja a klán vezéreknek a szerver ip-t és pass-t. Amennyiben nem találjuk a klán vezért, az adott csapat egy tagjának adjuk meg az adatokat. A többi csapattagok informálása a vezérek feladata.

4.0 Mérkőzés menete:

4.1 A két csapat megérkezése után rendeződés, és a megfelelő nevek beírása (klán elő- illetve utótag, továbbá a nevezésben szereplő nevek használata kötelező)

4.2 Az admin leellenőrzi a játékosok rate beállításait.

4.3 Ha a két csapat készen áll, akkor a klánvezérek névváltással ezt jelezik az adminnak.

4.4 A késkör 3 restart után veszi kezdetét, melynek nyertese választja, meg hogy melyik oldalon szeretne kezdeni ( Terrorista illetve Terrorista elhárító)

4.5 Az újabb rendeződés után ismételten névváltással jelezzék a vezérek, ha készen állnak.

4.6 Ha mindenki készen áll, 3 restart következik, kezdődik az éles játék.

4.7 Egy mérkőzés 2x15 körből áll, melyből 16 nyert pontot kell szerezni a nyertes csapatnak.

4.8 Döntetlen esetén 2 x 4 kör hosszabbítás következik, amíg döntés nem születik.

5.0 Meccs alatti szabályok:

5.1 Minden meccsre kötelező legalább egy admin, aki levezeti a meccset.

5.2 A játékosoknak követniük kell az adminok utasításait.

5.3 A meccs előtt 10 perccel az admin megadja a klán vezéreknek a szerver ip-t és pass-t. Amennyiben nem találjuk a klán vezért, az adott csapat egy tagjának adjuk meg az adatokat. A többi csapattagok informálása a vezérek feladata.

5.4 A tolerált késési idő 10 perc.

5.5 Amennyiben 10 perc elteltével nem jelenik meg az egyik csapat teljes létszámban, és az ellenfél nem hajlandó tovább várni, a mérkőzést 16-0-ra nyeri az 5 játékossal megjelent csapat nyeri.

5.6 A meccsen, csak a nevezett játékosok vehetnek részt.

5.7 Rate beállítások:
( rate, cl_cmdrate, cl_updaterate ):
Minimum: 20000 80 80 - Maximum: 25000 101 101

5.8 A minden meccs egy előre meghatározott pályán fog zajlani.

5.9 A mérkőzés alatt kizárólag a két csapat 5-5 játékosa illetve az adminok tartózkodhatnak.

5.10 A mérkőzés elkezdéséhez 5-5 ember szükséges, a befejezéshez, pedig legalább 4.

5.11 A mérkőzés késkörrel kezdődik, melynek nyertese választhat térfelet.

5.12 Késkörben a fegyvereket és a bombát is a kezdőn kell hagyni, és kizárólag kés használható.

5.13 A bombát tilos olyan helyre rakni, ahol nem csipog és/vagy nem elegendő egy ember a hatástalanításhoz, továbbá tilos bárminemű a játékban található bug kihasználása.

5.14 Ha egy játékos kifagy, akkor a csapat vezérének lehetősége van a következő kör elején kizárólag a freezetime-ben pause használatára. A pause maximum 5 percig tarthat, és csapatonként 2-szer lehet igénybevenni egy meccsen, indokolt esetben.

5.15 Ha az egyik játékos kifagy és nem tud visszamenni a szerverre, a csapatnak lehetőség van embercserére. Az új embernek szintén nevezett tagnak kell lennie, és meccsenként csak egy ilyen cserére van lehetősége egy csapatnak.

5.16 A mérkőzés alatt a „say” parancsot csak a klán vezérei használhatják, kizárólag fontos információ közlésére.

5.17 A szabálysértéseket, a meccs után fogjuk elbírálni.

5.18 A vitás kérdésekben szintén az adminok hoznak döntést, melyet a vitás feleknek el kell fogadniuk.

5.19 Minden meccsről megpróbálunk HTVT-t készíteni, de technikai okok miatt 100%-osan garantálni nem tudjuk.

5.20 Amennyiben a játék szerver oldali problémák miatt szakad meg még az első 3 körben, úgy a meccset újra kell kezdeni.

5.21 Amennyiben már 3kört lejátszottak a csapatok, úgy a kezdőpénzt $4500-ra állítva kell folytatni a mérkőzést, a már lejátszott körök beszámításával.

6.0 Szerver beállítások

* sv_pausable 1
* mp_allowspectators 1
* mp_buytime 0.25
* mp_roundtime 2
* mp_friendlyfire 1
* mp_c4timer 35
* mp_freezetime 10
* mp_forcecamera 1
* mp_fadetoblack 0
* mp_footsteps 1
* mp_flashlight 1
* mp_autocrosshair 0
* mp_limitteams 0
* mp_logfile 1
* mp_autoteambalance 0
* mp_autokick 0
* mp_tkpunish 0
* mp_hostagepenalty 0
* mp_startmoney 800
* mp_maxrounds 0
* mp_timelimit 0
* sv_cheats 0
* sv_maxrate 25000
* sv_minrate 20000
* sv_maxupdaterate 101
* sv_maxspeed 320
* sv_gravity 800
* sv_airaccelerate 10
* sv_alltalk 0

7.0 Netikett:

7.1 Minden csapattól megköveteljük a kultúrált hozzáállást, mind a többi résztvevő csapat, mind az adminok felé.

7.2 Minden vitás esetben az adminok döntenek, melyet a csapatoknak kötelességük tiszteletben tartani és elfogadni.

7.3 A Hungarian Professional Series rosszhírét kelteni, az adminokat vagy a játékosokat szidni nyilvánosan tilos.

7.4 Velünk is lehet kompromisszumokat kötni, amíg azok nem mennek a liga vagy a többi csapat rovására.

A szabályzatot készítette: GrassRoot